AdBlockReklamy wyświetlane na stronie nie są inwazyjne, a w dużym stopniu pomagają nam utrzymać maszynę dzięki której możesz przeglądać forum i panel gracza.
Rozważ wyłączenie oprogramowania blokującego reklamy na forum. Dzięki!
Ankieta: Czy zsynchronizowane NPC powinny istnieć na serwerze?
Zsynchronizowani przechodnie.
23.53%
12 23.53%
Zsynchronizowani przechodnie + ruch uliczny.
54.90%
28 54.90%
Brak przechodniów i ruchu ulicznego.
21.57%
11 21.57%
Razem 51 głosów 100%
*) odpowiedź wybrana przez Ciebie [Wyniki ankiety]

Zsynchronizowane NPC
Rozpoczęty przez Hazes


Ocena wątku:
  • 2 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5


10 postów w tym wątku
Hazes
Lider projektu


Lider projektu
Administrator

388
58 postów 30 wątków Dołączył: Jun 2017
03-07-2020, 08:23 PM -
#1
Zsynchronizowane NPC na serwerze?



NPC towarzyszą nam już od bardzo wczesnych wersji serwera. Zazwyczaj spotykaliśmy je na serwerze w postaci statycznych NPC, takich jak urzędnik, diler czy klient narkotyków. Ponieważ udało nam się zbudować bardzo solidny i "lekki" system dla zsynchronizowanych NPC, doszliśmy do wniosku że jest to idealny moment na zapytanie was o opinię dotyczącą waszych preferencji związanych z dalszymi implementacjami NPC na serwerze.

[Obrazek: BykwnZE.png]

Na chwilę obecną serwer jest gotowy na zaimplementowanie w pełni zsynchronizowanych przechodniów oraz ruchu ulicznego.
NPC byłyby dostosowywane do ilości graczy znajdujących się wokół. Więcej graczy = mniej NPC, mniej graczy = więcej NPC.

Jakie korzyści mogą płynąć z zsynchronizowanych NPC?

  • Koniec z "miastem duchów" w godzinach niskiego peak'u graczy na serwerze (jest to już teoretycznie możliwe dzięki lokalnym, niezsynchronizowanym NPC).
  • Więcej pracy dla frakcji, przykładowo medycy mieliby możliwość wybudzania przechodniów ze stanu nieprzytomności a funkcjonariusze PD mogliby dokonywać przeszukań czy reagować na zgłoszenia pobicia któregoś z przechodniów przez innego gracza.
  • Więcej świadków - przechodnie mogliby służyć jako świadkowie popełnianych przestępstw. Byliby w stanie "zauważyć" jakąś sytuację i odpowiedzieć później na zadawane przez funkcjonariuszy pytania dot. wyglądu osoby popełniającej przestępstwo, czy kierunku w którym odjechała.
  • Więcej frajdy dla organizacji przestępczych - organizacje mogłyby sprzedawać narkotyki przypadkowym przechodniom, okradać ich lub zyskiwać "zlecenia" od innych NPC na pobicie lub zabójstwo innych NPC.
  • Rekrutowanie ochrony, dodatkowych "żołnierzy" do gangu i wiele innych.

Wyżej wymieniona lista to tylko przykłady użycia NPC.
Ankieta powstała po to, aby poznać wasze zdanie. Nie obiecujemy, że decyzja dot. NPC podjęta przez administrację będzie zgodna z wynikami ankiety.

Zapraszamy do dyskusji i głosowania!
Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-07-2020, 08:37 PM przez Hazes.
Polubień: 10
[Obrazek: sygnatura_hazes.jpg]
Hantick
Użytkownik



29
14 postów 2 wątków Dołączył: Jan 2019
03-07-2020, 08:29 PM -
#2
Bardzo mi się podoba ta opcja, głównie patrząc na sytuację, w której np. jeździsz po mieście 200km/h, bo jest puste. Tutaj będzie wiele większe ryzyko, że Twoja postać zginie podczas takiej brawurowej jazdy, bądź wyrżnie w jakiś inny pojazd lokalsa, jestem za ;)
Polubień: 0
~ "Człowiek uśmiechnięty żyje dłużej" - N. Hantick
EnZo
Użytkownik



5
11 postów 3 wątków Dołączył: Dec 2018
03-07-2020, 11:45 PM -
#3
Dodanie zsynchronizowanych NPC jest jak najbardziej na plus patrząc na możliwości jakie będą dawać dla organizacji przestępczych i nie tylko. Co do ruchu ulicznego to nie jestem do tego przekonany.
Polubień: 4
LamPL
Użytkownik



18
7 postów 0 wątków Dołączył: Oct 2018
03-09-2020, 01:33 AM -
#4
Jak graczy w danym momencie nie będzie, to i tak będziemy mieli do czynienia z miastem duchów. Przecież każdy będzie wiedział, że to zwykłe NPC i nie ma się co przejmować, skoro na serwerze nie ma żywej duszy.
To co by naprawdę dodało klimatu i mogłoby wywoływać fajne akcje, to dodanie zwierząt jako NPC. Po mieście biegały by bezpańskie psy i koty, jadąc drogą wiodącą przez las trzeba by uważać na przebiegające przez nią zwierzęta takie jak sarny, dziki, czy jelenie. Ci którzy lubują się w pieszych wędrówkach, a zwłaszcza tych górskich musieliby uważać na dzikie zwierzęta, które mogą ich zaatakować.
Proponuję poszerzyć grono "zwykłych" NPC (takich jak urzędnik, dealer itp.) o penera (po poznańsku to menel, żul), leżałby bądź siedział i można by go np. okraść jeśli byłoby z czego, zabić, pobić i PD oraz inne służby miałby robotę.
Może to nie na temat, ale taka funkcja byłaby fajna gdyby ktoś chciał grać chuligana, czy jakiegoś chłoptasia który chce być gangsterem. Mianowicie chodzi mi o wandalizm, kupowałoby się sprej i "malowało" grafity na ścianach budynków lub samochodach. Nie trzeba by było to tutaj wielkiego wysiłku, bo działałby to podobnie do komendy" /opis", czyli po namalowaniu grafity nie ścianie lub samochodzie wyświetlał by się odpowiedni komunikat. To samo można by zrobić ze stłuczonymi szybami, rysami itp.
Polubień: 1
ImVladek!
Zbanowany



2
3 postów 0 wątków Dołączył: Nov 2018
03-10-2020, 03:28 PM -
#5
(03-09-2020, 01:33 AM)LamPL napisał(a): Jak graczy w danym momencie nie będzie, to i tak będziemy mieli do czynienia z miastem duchów. Przecież każdy będzie wiedział, że to zwykłe NPC i nie ma się co przejmować, skoro na serwerze nie ma żywej duszy.
To co by naprawdę dodało klimatu i mogłoby wywoływać fajne akcje, to dodanie zwierząt jako NPC. Po mieście biegały by bezpańskie psy i koty, jadąc drogą wiodącą przez las trzeba by uważać na przebiegające przez nią zwierzęta takie jak sarny, dziki, czy jelenie. Ci którzy lubują się w pieszych wędrówkach, a zwłaszcza tych górskich musieliby uważać na dzikie zwierzęta, które mogą ich zaatakować.
Proponuję poszerzyć grono "zwykłych" NPC  (takich jak urzędnik, dealer itp.) o penera (po poznańsku to menel, żul), leżałby bądź siedział i można by go np. okraść jeśli byłoby z czego, zabić, pobić i PD oraz inne służby miałby robotę.
Może to nie na temat, ale taka funkcja byłaby fajna gdyby ktoś chciał grać chuligana, czy jakiegoś chłoptasia który chce być gangsterem. Mianowicie chodzi mi o wandalizm, kupowałoby się sprej i "malowało" grafity na ścianach budynków lub samochodach. Nie trzeba by było to tutaj wielkiego wysiłku, bo działałby to podobnie do komendy" /opis", czyli po namalowaniu grafity nie ścianie lub samochodzie wyświetlał by się odpowiedni komunikat. To samo można by zrobić ze stłuczonymi szybami, rysami itp.

Gracz będzie wiedział że to tylko NPC, ale wprowadza to większą imersję. Gracz może udawać npc co daje utrudnienie policji, jak i mniejszą szanse na to że ktoś go rozpozna.
Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-10-2020, 04:18 PM przez ImVladek!.
Polubień: 2
LamPL
Użytkownik



18
7 postów 0 wątków Dołączył: Oct 2018
03-10-2020, 05:23 PM -
#6
(03-10-2020, 03:28 PM)ImVladek! napisał(a): Gracz będzie wiedział że to tylko NPC, ale wprowadza to większą imersję. Gracz może udawać npc co daje utrudnienie policji, jak i mniejszą szanse na to że ktoś go rozpozna.

Role play, to gracz kontra gracz, a nie gracz kontra NPC. Co do udawania przez gracza NPC, to według mnie to już nie byłby nawet poziom Low RP.  Nie może być takiej sytuacji, że zamiast odgrywać jakąś akcję np. uciekać przed patrolem policyjnym to ktoś udaje NPC-a żeby go nie mogli złapać no bo przecież z NPC-ami nie mia interakcji.
Jaką to wprowadza imersję, co? Owszem po ulicy będą chodzić przechodnie, a po ulicach będą jeździć auta kiedy nawet graczy nie będzie na serwerze. Wizualnie miasta duchów nie będzie, ale cała reszta czyli przykładowo brak akcji już tak. Jak sobie wyobrażasz kolizję z samochodem prowadzonym przez NPC-a? Przecież kiedy wysiądziesz żeby coś odegrać (sprawdzić stan auta, pogadać z drugim kierowcą), to on zwyczajnie odjedzie, a jeśli twój samochód zagradza mu drogę, to po czasie go staranuje, a ciebie przejedzie. Takie to RP jak w GTA Online.
Polubień: 1
ImVladek!
Zbanowany



2
3 postów 0 wątków Dołączył: Nov 2018
03-10-2020, 09:39 PM -
#7
(03-10-2020, 05:23 PM)LamPL napisał(a):
(03-10-2020, 03:28 PM)ImVladek! napisał(a): Gracz będzie wiedział że to tylko NPC, ale wprowadza to większą imersję. Gracz może udawać npc co daje utrudnienie policji, jak i mniejszą szanse na to że ktoś go rozpozna.

Role play, to gracz kontra gracz, a nie gracz kontra NPC. Co do udawania przez gracza NPC, to według mnie to już nie byłby nawet poziom Low RP.  Nie może być takiej sytuacji, że zamiast odgrywać jakąś akcję np. uciekać przed patrolem policyjnym to ktoś udaje NPC-a żeby go nie mogli złapać no bo przecież z NPC-ami nie mia interakcji.
Jaką to wprowadza imersję, co? Owszem po ulicy będą chodzić przechodnie, a po ulicach będą jeździć auta kiedy nawet graczy nie będzie na serwerze. Wizualnie miasta duchów nie będzie, ale cała reszta czyli przykładowo brak akcji już tak. Jak sobie wyobrażasz kolizję z samochodem prowadzonym przez NPC-a? Przecież kiedy wysiądziesz żeby coś odegrać (sprawdzić stan auta, pogadać z drugim kierowcą), to on zwyczajnie odjedzie, a jeśli twój samochód zagradza mu drogę, to po czasie go staranuje, a ciebie przejedzie. Takie to RP jak w GTA Online.

Gracz posiada możliwość wtopienia się w obraz codziennego miasta, policja musi bardziej szczegółowo weryfikować każdego przechodnia. Imersji dodaje np. to że gdy gracz wypadnie z drogi wpadnie na chodnik/deptak/przystanek szansa na to że potrąci jakiegokolwiek gracza to są tysięczne procenta. Na kierowcach będzie ciążyła większa presja żeby nic nie zrobić żadnemu NPC ze względu na to że policja będzie będzie wyciągała konsekwencję ze wszystkich incydentów z udziałem NPC. Przykładowo: zabójstwa, potrącenie, uszkodzenia ciała itd.
Polubień: 0
Kakuro
Użytkownik



0
1 postów 0 wątków Dołączył: Nov 2018
03-11-2020, 03:51 PM -
#8
A jak dla mnie to tylko dodatkowa opcja.

Nie wiem na ile został zoptymalizowany system NPC, ale pamiętając z poprzedniej edycji dodatkowa funkcja kradła nam czasem dość spore ilości klatek (a dla słabszych konfiguracji utrata nie raz 10-15 fps'ow to już graniczy z grywalnością)

Dlatego fajnie było by dodać opcje ON/OFF
Wtedy każdy decyduje czy chce aby w mieście biegały mu NPC czy woli grac bez tego (szczególnie ze NPC nie idzie nic zrobić nawet zabić próbowałem :D) a więc staje się on tylko dodatkowym zabiegiem wizualnym
Polubień: 0
[Obrazek: 6a073e9ec3a32.png]



ImVladek!
Zbanowany



2
3 postów 0 wątków Dołączył: Nov 2018
03-11-2020, 06:23 PM -
#9
(03-11-2020, 03:51 PM)Kakuro napisał(a): A jak dla mnie to tylko dodatkowa opcja.

Nie wiem na ile został zoptymalizowany system NPC, ale pamiętając z poprzedniej edycji dodatkowa funkcja kradła nam czasem dość spore ilości klatek (a dla słabszych konfiguracji utrata nie raz 10-15 fps'ow to już graniczy z grywalnością)

Dlatego fajnie było by dodać opcje ON/OFF
Wtedy każdy decyduje czy chce aby w mieście biegały mu NPC czy woli grac bez tego (szczególnie ze NPC nie idzie nic zrobić nawet zabić próbowałem :D) a więc staje się on tylko dodatkowym zabiegiem wizualnym

Na jakiej podstawie ustaliłeś że nie da się zabić NPC?
Polubień: 0
Hazes
Lider projektu


Lider projektu
Administrator

388
58 postów 30 wątków Dołączył: Jun 2017
03-11-2020, 09:16 PM -
#10
(03-10-2020, 05:23 PM)LamPL napisał(a): Jak sobie wyobrażasz kolizję z samochodem prowadzonym przez NPC-a? Przecież kiedy wysiądziesz żeby coś odegrać (sprawdzić stan auta, pogadać z drugim kierowcą), to on zwyczajnie odjedzie, a jeśli twój samochód zagradza mu drogę, to po czasie go staranuje, a ciebie przejedzie. Takie to RP jak w GTA Online.

Nie odjedzie, jeśli nie napiszę kodu na to, żeby odjechał.
Równie dobrze można napisać kod, dzięki któremu taki NPC wyjdzie z pojazdu, zadzwoni na policję, albo podejdzie do gracza i będzie próbował tego typu spór rozwiązać. Za bardzo mylicie NPC z GTA O i singla, z NPC tworzonymi od absolutnego zera. Takie NPC nie zrobią niczego, czego nie podyktuje im kod, więc mamy nad nimi kontrolę absolutną.


(03-09-2020, 01:33 AM)LamPL napisał(a): Przecież każdy będzie wiedział, że to zwykłe NPC i nie ma się co przejmować, skoro na serwerze nie ma żywej duszy. 

Nie, jeśli NPC po wejściu funkcjonariusza na służbę, udałby się do niego i opowiedział o tym co robiłeś, kiedy "nikt" nie widział.


(03-11-2020, 03:51 PM)Kakuro napisał(a): Dlatego fajnie było by dodać opcje ON/OFF
Wtedy każdy decyduje czy chce aby w mieście biegały mu NPC czy woli grac bez tego (szczególnie ze NPC nie idzie nic zrobić nawet zabić próbowałem :D) a więc staje się on tylko dodatkowym zabiegiem wizualnym

Nie ma możliwości włączenia / wyłączenia zsynchronizowanych NPC. W takim wypadku powiedzmy 2 graczy widzi przechodnia na swojej drodze, co powiedzmy uniemożliwi im przejazd daną drogą, a trzeci gracz z wyłączonymi NPC zwyczajnie przez nie przejedzie. Taki scenariusz by się nie sprawdził. Z NPC nie mogłeś nic zrobić, bo tak zostały zaprogramowane w poprzednich wersjach. Miały tylko chodzić po okolicy i jak najmniej wpływać na grę graczy.


(03-11-2020, 06:23 PM)ImVladek! napisał(a): Na jakiej podstawie ustaliłeś że nie da się zabić NPC?

NPC w wersji 0.6.4 serwera były nieśmiertelne.
Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-11-2020, 09:17 PM przez Hazes.
Polubień: 3
[Obrazek: sygnatura_hazes.jpg]
ZuluPL
Użytkownik



0
7 postów 0 wątków Dołączył: Feb 2019
05-29-2020, 06:32 PM -
#11
Również jestem jak najbardziej za tym by po mieście przechadzali się NPC tworzący jakąś część wirtualnego świata w którym będziemy się dobrze bawić.
Polubień: 0
"Jeszcze nie zgred, już nie małolat"  :pepeSAD:


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości